Çizim dersi 1 [Kutulara bölme]

Öncelikle belirteyim ki daha önce çizim dersi almadım. Bu işi benden kat kat daha iyi bilenlerde vardır. Sadece kendim nasıl öğrendiysem size de öyle öğretmeye çalışacağım.


Eğer bir sayfada birden fazla konu anlamak istiyorsanız veya bir sayfada bir kaç farklı açı göstermek istiyorsanız, öncelikle kutuları çizmeniz gerekir. Yani çizime başlamadan önce kutularla nereyi nasıl çizeceğinizi göstermeniz gerekir.

Ufak bir örnek olsun diye bunu veriyorum. Dersin sonunda tam sayfayı görmüş olacağız. Sayfamın sol alt tafına sadece ağacımı konumlandırdım. Bur derste sadece kutucukları nasıl koymalıyız onları göstereceğim. İhtiyaç duyulursa bir sonraki ders ağacın vs çizimi de aşama aşama gösterebilirim.

Artık mekanın nasıl bir yer olduğunu biliyorum. Şimdi karakterlerimizi çizelim.

Burda aslında karakterlerin birbirini nasıl gördüklerini göstermeye çalışıyoruz.

Sahne çiziminden önce sürekli kutularımızı çiziyoruz. Kutulara sadık kalırsak daha anlaşılır bir anlatım ortaya çıkabiliriz. 


Fazla uzatmamak adına sol tarafın yapılmış halini atıyorum. Amaç hep aynı önce kutular son sahne çizimleri. Şimdi sağ taraftaki kutularda da anlatılmak istenilenleri çizdiğimizde ortaya böyle birşey çıkacak.


Normalde ben kurşun kalemle çizdikten sonra pilotla üstünden geçerim. Anlatım olduğu için bu seferlik onu yapmadım. Diğer derslerde onunda etkisinin nasıl olduğunu göstereceğim.

Şimdi yapabildiğimiz kadar tonlama yapalım. Burda fazla yapın demiyorum. Tonlama yapabilmek bence zor bir iş. Bende düzgün yapamıyorum. Tonlamayı yapınca daha düzgün bir çizim karşımıza çıkacak.


İlk ders buraya kadardı. Kutu çizimleri oldukça basittir, zorlanacağınızı sanmıyorum. Sizde yaptığınız çizimleri bize gönderin yayınlayalım.

Bir sonraki ders göz çizimlerini anlatacağım. İyi çalışmalar...


Hiç yorum yok

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();
Blogger tarafından desteklenmektedir.